Sunday 22 March 2020

awal kalam

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.. 


        Memiliki nama Muhammad Hanif Bin Md Danial ,dilahirkan pada tahun 1995 bulan febuari tangal 17 penghulu segala hari. anak ke 4 yang dibesarkan di perkampungan daerah muar. 


      Telah mendapat pendidikan awal di SK Ayer Hitam bt 18. Seterusnya menerima pendidikan pada peringkat menengah di SMK bukit naning aliran perakaunan tahun 2012. 


       Melanjutkan pelajaran pada peringkat diploma di Politeknik Merlimau Melaka pada 2013 dalam diploma Akauntasi. telah mendapat diploma pada tahun 2016


       Pada tahun 2016, mula berkerja berkerja sebagai pembantu akuantan selama 9 bulan di sebuah syarikat perkhidmatan perakaunan, percukai, setiausaha syarikat di bandar Muar Johor.


       Dengan minat yang mendalam terhadap dunia pendidikan, serta mendapat dorongan daripada keluarga, pada tahun 2017, menukar bidang daripada dunia perakauanan ke dunia Pendidikan untuk menjadi seorang penyampai ilmu. memilih UTM sebagai platfom untuk mengembangkan bakat sebagai seorang pembangun modal insan sejagat. menjalani latihan mengajar di SMK Dato Usman Awang, JB.



No comments:

Post a Comment